"När vi säger Ri, säger ni Fa, Ri-Fa!"


Ri-Fa, gruppen som består av 4 duktiga rappare, Shazaam, Tay Tay, Freezyloc och Smo Jo som verkligen kan sin grej.


"2007 släppte Ri-Fa sin debutskiva "Ri-Fa Madness".
Releasen var en av de första exklusiva släppen på den då nystartade hiphopsidan
www.justdet.se. Skivan fick bra respons och laddades ner av fans över hela norden.

Det följande året fanns medlemmarna på olika orter och jobbade på egna solo-projekt
och finputsade sina talanger ytterligare. Tay Tay släppte mixtapet "Prestige" och
Shazaam släppte sitt debutdubbelalbum "I Huvudet på John Landenfelt", båda släppen
med tillhörande videos som tillsammans fått flera hundratusen visningar på youtube
och liknande sidor. Låtar ifrån "I Huvudet på John Landenfelt" har spelats på mängder
av studentradios och även hittat sig till P2, P3, NRG & SR Metropol där Shazaam var
fokusgäst hos Ametist i radioprogrammet "En kärleksattack mot svenskhiphop".

Nu är det 2009 och Ri-Fa Season.
Nu släpper Ri-Fa nytt material helt gratis genom den nystartade bloggen & en mixtapeserie
under namnet "Ri-Fa @ the movies". 3 volymer har nått allmänheten redan och responsen har varit sjukt positiv.
Bloggen öppnade för allmänheten i juni och har under denna tid besökts av inte mindre än 50.000 personer!"

Besök http://rifacrew.blogspot.com för gratis musik medmera.

Jag gillar Ri-Fa, jag alltid gillat gruppen.
Jag själv gillar mest deras texter och hur dom spottar fram dom, flytet, rimmen, det är riktigt bra!

Jag slänger upp en låt som fastnat hos mig och det är "Stadsdjungeln", de enda som är synd i den är att inte Tay Tay är med, men annars är det en dunder låt :



Ri-Fa är gruppen jag kommer följa, för dom slutar aldrig komma med något nytt & roligt och lyssna på, och jag tycker ni också ska följa dom http://rifacrew.blogspot.com

Tummen upp från ILOVEHIPHOP!

Simma lungt / Jerrones

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0